Obowiązek informacyjny na Facebooku – wiedziałaś, że jeśli prowadzisz fanpage lub grupę według najnowszego wyroku z 5 czerwca b.r. Trybunał Sprawiedliwości EU jesteś do tego zobligowana.
Do tej pory żyliśmy w przeświadczeniu, że skoro do firma marka Zuckerberga jest właścicielem danych gromadzonych przez Facebook, to nam nic do tego i ewentualnie korzystamy sobie cichutko z rwącego strumienia informacji o naszych fanach i nie tylko.
No niestety, zmartwię Cię ogromnie, bo Eldorado powoli się kończy i powinnaś zadbać o to, żeby poinformować swoich fanów lub członków grup, że owszem Facebook jest administratorem ich danych, ale Ty masz zaszczyt być współadministratorem tychże, więc radośnie o tym informujesz…
Jak zatem możesz dostosować swój fanpage albo grupę i spełnić wymagany obowiązek informacyjny?
Najprostszym rozwiązaniem będzie dodanie klauzuli informującej w zakładce informacje, albo przypięcie specjalnego postu zawierającego tę informację. Jeśli prowadzisz grupę, może dodać do regulaminu grupy takie info lub także wykorzystać pole informacji.
Osobiście uważam to za przesadę, bo o ile faktycznie mogę korzystać z danych generowanych przez FB, tak mam niewielkie przełożenie na sposób, w jaki są one zabezpieczane czy wykorzystywane globalnie. nazywanie mnie więc współadminitratorem to grube nadużycie…
Wielokrotnie powtarzałam, że RODO miało ułatwiać życie, tak administratorom jak i właścicielom danych osobowych, ale ostatnio mam wrażenie, że wszystkim zależy na tym, żeby z metalowej kulki zrobić metalowy sześcian. Jak? Komplikując, nadimpretując. Wrrrr, powoli nie lubię. RODO… Daj znać, czy czujesz podobnie 😉
Tymczasem pozdrawiam,