Newslettery, w których znajduje się grafika zbierają lepsze statystyki. Animowane newslettery to z kolei jeden z trendów, który coraz mocniej się rozwija i email marketerzy coraz chętniej stosują ten rodzaj grafik w swojej pracy.
Animacje w *.gif lub *.apng potrafią w świetny sposób uatrakcyjnić kreację mailingową. Czytając statyczną wiadomość zwykle przeoczamy statyczny obrazek, natomiast obrazek, który się rusza, siłą rzeczy przykuje naszę uwagę. Kiedy najprościej wykorzystać animację w kreacji? W jakiego typu wiadomościach najlepiej ją umieścić?
#1 ogłoszenia
Wystarczy, że nagłówek informujący np. o jakimś wydarzeniu, który dodatkowo umieściłaś w grafice zacznie zmieniać kolor, albo rosnąć, albo zmieniać się w jakikolwiek sposób, przywodzący na myśl ruch, żeby zwrócić uwagę czytelnika.
#2 zegar
Tak, stary, zwykły zegar, to też animacja. Odlicza czas do wydarzenia, odlicza czas do końca promocji. Upływający czas dodatkowo wywiera presję na czytelniku, co zachęca do kliknięcia w przycisk CTA.
#3 animowane produkty
To sposób na prezentację np. jednego t-shirtu w różnych, dostępnych kolorach. Albo kilku stron/ ilustracji z Twojego ebooka.
#4 podgląd filmu
Zamiast wrzucać cały, ciężki film do maila, możesz stworzyć animację, która pokaże kilka pierwszych klatek Twojego filmu.
#5 kroki
Jeśli w wyniku np.: zapisania się na listę subskrybentów jest przejście kolejnych poziomów, kroków, modułów możesz je zaprezentować graficznie własnie za pomocą animacji.
#6 zabawa
Możesz też po prostu przesłać jakąś śmieszną grafikę, która będzie zawierała ukryte na 3 klatce przesłanie.
Tyle sposobów, ale w czym tworzyć animacje? Na początku wspomniałam o dwóch formatach – *.apng i *.gif. Te dwa formaty są idealne do tworzenia graficznych animacji. W przypadku plików *.gif możecie je stworzyć np. w PhotoShop, Gimp czy popularnej Canvie. Pliki *.apng jakiś czas temu zostały porzucone przez twórców, ale z uwagi na ich powracająca popularność może ponownie otrzymają wsparcie. Oby, bo ich jakość jest zdecydowanie lepsza niż plików *.gif.
Używasz animacji w swoich wiadomościach? Jak wygląda konwersja takich newsletterów? Zauważyłaś różnicę na plus? Daj znać w komentarzu 🙂
Tymczasem pozdrawiam,
Ooooo, nie wiedziałam, że w Canvie można tworzyć pliki *gif. Czy jest to możliwe tylko w płatnej wersji czy także w bezpłatnej?
Animowane gify są dostępne niestety tylko w płatnej wersji Canvy.