Zaznacz stronę

Newslettery, w których znajduje się grafika zbierają lepsze statystyki. Animowane newslettery to z kolei jeden z trendów, który coraz mocniej się rozwija i email marketerzy coraz chętniej stosują ten rodzaj grafik w swojej pracy.

Animacje w *.gif lub *.apng potrafią w świetny sposób uatrakcyjnić kreację mailingową. Czytając statyczną wiadomość zwykle przeoczamy statyczny obrazek, natomiast obrazek, który się rusza, siłą rzeczy przykuje naszę uwagę. Kiedy najprościej wykorzystać animację w kreacji? W jakiego typu wiadomościach najlepiej ją umieścić?

#1 ogłoszenia

Wystarczy, że nagłówek informujący np. o jakimś wydarzeniu, który dodatkowo umieściłaś w grafice zacznie zmieniać kolor, albo rosnąć, albo zmieniać się w jakikolwiek sposób, przywodzący na myśl ruch, żeby zwrócić uwagę czytelnika.

#2 zegar

Tak, stary, zwykły zegar, to też animacja. Odlicza czas do wydarzenia, odlicza czas do końca promocji. Upływający czas dodatkowo wywiera presję na czytelniku, co zachęca do klinięcia w przycisk CTA.

#3 aninowane produkty

To sposób na prezentację np. jedego t-shirtu w różnych, dostępnych kolorach. Albo kilku stron/ ilustracji z Twojego ebooka.

#4 podgląd filmu

Zamiast wrzucać cały, ciężki film do maila, możesz stworzyć animację, która pokaże kilka pierwszych klatek Twojego filmu.

#5 kroki

Jeśli w wyniku np.: zapisania się na listę subskrybentów jest przejście kolejnych poziomów, kroków, modułów możesz je zaprezentować graficznie własnie za pomocą animacji.

#6 zabawa

Możesz tez po prostu przesłać jakąś śmieszną grafikę, która będzie zawierała ukryte na 3 klatce przesłanie.

Tyle sposobów, ale w czym tworzyć animacje? Na początku wspomniałam o dwóch formatach – *.apng i *.gif. Te dwa formaty są idealne do tworzenia graficznych animacji. W przypadku plików *.gif możecie je stworzyć np. w PhotoShop, Gimp czy popularnej Canvie. Pliki *.apng jakiś czas temu zostały porzucone przez twórców, ale z uwagi na ich powracająca popularność może ponownie otrzymają wsparcie. Oby, bo ich jakość jest zdeydwanie leksza niż plików *.gif.

Używasz animacji w swoich wiadomościach? Jak wygląda konwersja takich newsletterów? Zauważyłaś różnicę na plus? Daj znać w komentarzu 🙂

Tymczasem pozdrawiam,

Agnieszka

Pin It on Pinterest

Shares