Zaznacz stronę

Jak co roku przygotowałam krótkie zestawienie narzędzi i trendów, które będą wiodły prym w 2019 roku. Jakie więc będą trendy marketingowe?

#1 rekomendacje

Ile razy sprawdzasz cudzą opinię zanim zdecydujesz się na zakup jakiegoś produktu lub usługi? Sprawdzam komentarze na Allegro? Możliwość pozostawienia komentarza po zakupie lub współpracy jest pożądaną opcją wśród odbiorców, ale możliwość podzielenia się tymi opiniami przez sprzedawców jest bezcenne. Wachlarz narzędzi, które są pomocne jest duży. Od wszelkiego rodzaju integracji z serwisami zbierającymi opinie typu Opineo, po wtyczki typu Social Proof aż po zwykłe ankiety, w których prosimy o feedback. w 2019 roku sprzedawcy będą z większą atencją dzielić się będą z nami opiniami o sobie. Wybierz mnie! Moja oferta jest najbardziejwszytskomającąofertą. Nie wierzysz? Zobacz, co inni o mnie powiedzieli, napisali itd.

Żeby nie było, sama tez chętnie korzystam i proszę o feedback moich kursantów 😉

#2 personalizacja

Uwielbiam, kocham dostawać ofertę spersonalizowaną. Pod warunkiem, że ktoś faktycznie pokusi się o jakąś analizę, a nie ograniczy się tylko do dodania mojego imienia w nagłówku maila. Jak mówiłam podczas warsztatów na konferencji Siła Newslettera, personalizacja to coś więcej, niż dane behawioralne.
Przygotowanie persony to jeden z aspektów, ale śledzenie dostarczanych przez systemy do analiz dane również pozwalają na uzupełnienie profilu naszego klienta.

#3 marketing automation

Codziennie, przeglądając różne witryny internetowe, blogi, sklepy online pozostawiasz po sobie całą masę okruszków. Danych, które zebrane w umiejętny sposób dostarczają szereg różnych informacji o Tobie. Systemy do Marketing Automation potrafią połączyć te okruszki z Twoją osobą i wysnuć pewne tezy. I sugerować pewne rozwiązania tak Tobie, jak i firmie mającej dostęp do tych danych. Skończyła się era anonimowości. Rok 2019 to będzie rok dużych i małych systemów do marketing automation. Sprzedawcy będą wdrażać u siebie wszelkie rozwiązania po to, żeby jeszcze lepiej przygotowywać oferty dla swoich klientów. Systemy te zaś będą jeszcze lepiej, szybciej i dokładniej przetwarzały dane, jakie om dostarczamy.

#4 proklienckie podejście

Na pewno znasz to: Klient ma zawsze rację. Nawet jeśli jej nie ma, patrz wyżej. Oczywiście nie oznacza to, ze może wejść Ci na głowę. Ale na pewno wzmaga się trend ułatwiania klientom kontaktu z nami. Boty, chaty, online office, to wszystko narzędzia, które skracają dystans pomiędzy nami a klientami. Pozwalają niemalże w czasie rzeczywistym uzyskać odpowiedź lub pomoc związaną z nie działającym ekspresem do kawy czy drukarką. I nie ważne, że fizycznie serwis znajduje się w Chinach a ja w Warszawie. Obsługa działa tu i teraz, a mój poziom zadowolenia i satysfakcji oscyluje w okolicach 90-100%.
Klient może nie mieć racji ale my mu o tym nie powiemy. Za to podrapiemy go za uszkiem 😉

#5 optymalizacja

Cięcie kosztów, rezygnacja z niepotrzebnych działań, wnikliwa analiza i wyciąganie wniosków. A potem zmiany. W istniejących procesach, w myśleniu, w działaniu. To jest moja definicja optymalizacji. Coraz więcej firm zaczyna wdrażać nowe, zmieniające całkowicie podejście rozwiązania. Bo stare strategie owszem, były dobre, ale nie dostosowane do zmieniającego się otoczenia. Trzeba zatem niczym Don Corleone i jego świta iść na materace i rozprawić się z problemami wdrażając działania optymalizujące.

#6 video

No tak, to kolejny już rok, w którym rola video jest nie do przecenienia. Wszelkiego rodzaju livy, webinary, vlogi czy nawet reklamy video to formy najszybciej docierające do odbiorców. Video można przygotować samodzielnie, a wysyp profesjonalnych i darmowych lub niedrogich narzędzi jest ogromny. Pewien renesans przeżywać będzie YouTube, wyparty w tym roku mocno przez Facebook i Instagram. Jednak… to YouTube jest połączony z największą chyba wyszukiwarką Google. A co za tym idzie, w wynikach wyszukiwania to właśnie filmy umieszczane na YT będą znajdowały się wyżej niż filmy z innych platform. Jeśli więc zależy Ci na SEO – wróć na YouTube 🙂

Sześć punktów, które mogą odmienić nasz wizerunek w przyszłym roku. Jestem ciekawa, ile z tych moich propozycji faktycznie będzie ważnymi, a które zostaną wyparte innymi, bardziej użytecznymi elementami. Daj znać, co o tym myślisz?

Tymczasem pozdrawiam,

Agnieszka