Za parę dni przywitamy nowy rok. Zastanawiałyście się już, jakie będą obowiązywały w nim trendy marketingowe 2018?

Kilka ostatnich tygodni poświęciłam na przegląd prasy branżowej i lekturę blogów z tematyki około marketingowej. Różne źródła podają różne informacje, skupiając się na niektórych tylko aspektach, natomiast ja do mojego podsumowania wybrałam takie trendy:

#1 konwersacja

Dotychczasowe reklamy i komunikaty wychodzące od marek ukierunkowane były jednostronnie. Na pokazanie świetności danego produktu. Jego wyjątkowości, unikatowości i wykreowaniu potrzeby posiadania u potencjalnego klienta. Takie podejście powoli odchodzi w niepamięć wypierane przez nowe. Owym novum jest budowanie dialogu z odbiorcą. Marki przestają być tubą informacyjno-reklamową zachęcając do rozmowy i współtworzenia klientów, fanów i odbiorców.

#2 video

Rok 2017 obwołany został rokiem video. Trend ten podtrzymany będzie również i w nowym roku. Nauczyliśmy się robić video. Nauczyliśmy się jak korzystać z video i przyzwyczailiśmy naszych odbiorców do video. Czas zacząć w pełni wykorzystywać jego dobrodziejstwo. Prym nadal będą wiodły treści video, czyli wszelkiego rodzaju live’y, stories, webinary.

#3 personalizacja

Kiedy rozmawiam o personalizacji większość moich rozmówców ma na myśli dodawanie imienia w mailingach. Wow, ale tu nie o to chodzi. Owszem, fajnie jest dostać mail, w którym nadawca zwraca się do mnie mnie osobiście, ale personalizacja to coś więcej. To odpowiednie dobranie treści do potrzeby czytelnika, klienta, odbiorcy. Uczymy się o nich, mamy całą masę danych, których zazwyczaj nie ruszamy, bo skupiamy się unikalnych wejściach, sesjach i odbiorcach. Tymczasem wystarczy nieco się zagłębić w statystyki by otrzymać ciekawy obraz klienta i tak dopasować mu treść komunikatów, żeby poczuł się wyjątkowo. I mile połechtany a przede wszystkim nam, autorom treści znany.

#4 mobile

Prawie rok w rok pojawia się w zestawieniach. Z roku na rok też nacisk na rozwój mobile jest coraz większy choćby dlatego, że mamy większe możliwości technologiczne. Każdorazowo widząc ten punkt cieszę się niezmiernie, bo osobiście uważam, że to przyszłość świetlana. Coraz łatwiej robić zakupy za pośrednictwem smartfona. Z pomocą smartfona możemy włączyć pralkę albo zmywarkę, nakazać irobotowi wysprzątać salony, bo mamy niezapowiedzianą wizytę teściowej. W smartfonie sprawdzimy wyniki naszych badań i omówimy je podczas wizyty on-line. Coraz więcej aspektów codziennego życia wspieramy rozwiązaniami mobilnymi, bo zazwyczaj mamy gdzieś w kieszeni czy plecaku komórkę.

#5 email marketing

Mam wrażenie, że email marketing przechodzi renesans. Pamiętam czarnowidztwo znajomych marketerów głoszących prawdy w stylu, newslettery są passe, email to przeżytek, teraz mamy social media. Ale… facebooki czy instagramy w każdej chwili mogą zniknąć, jeśli właściciele dojdą do wniosku, że biznes przestał być dochodowy. Własna baza leadów (czynnych i aktywnych) to nie lada skarb, w oparciu o który wyceniana jest wartość wielu firm. Wracając do samych trendów związanych z email marketingiem. W 2018 stawiamy na automatyzację, personalizację i segmentację. Nie wysyłamy już newslettera z zestawieniem co się wydarzyło w tygodniu czy ile mamy produktów w obniżonej cenie. Stawiamy na jakość kontentu, na poznanie potrzeb naszego czytelnika i nie zaśmiecamy bezużyteczną papką skrzynek mailowych. Jeśli chcecie wysłać po raz nty w miesiącu wiadomość o tym, że masz w super cenie jabłka, to daruj sobie taką wysyłkę 😉

W zestawieniu zabrakło wyszczególnionych punktów geolokalizacji, chatbotów. Celowo. Składają się one na mobile lub email marketing czy personalizację, uznałam więc za właściwe poruszenie głównego nurtu bez omawiania takich szczegółów.

I jeszcze deser dla wszystkich z Was, które lubią wiedzieć. Obowiązującym kolorem w modzie na rok 2018 będzie kolor Ultra Violet.

Ultra Violet

Możemy się więc spodziewać pewnych jego objawień na niwie marketingowej. Uff 🙂 dajcie znać, czy moje zestawienie przyda się Wam do przygotowywania strategii działania na nowy rok.

Pozdrawiam,

Agnieszka

error: treść chronione przed kopiowaniem
Shares

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close