Dzisiejszy wpis o sposobach budowania listy mailingowej mocno nawiązuje do ubiegłotygodniowego wpisu o lead magnecie w kontekście RODO. No bo jeśli nie lead magnet, to w jaki sposób możemy sprawiać, że będą przybywali nowi subskrybenci newslettera?
#1 treści premium
Nie ma nic fajniejszego, niż znalezienie się w szczególnej grupie odbiorców newslettera, którzy otrzymują unikalną informację dostępną tylko dla subskrybenta. Przykład? Zapisz się do mojego newslettera a raz na dwa tygodnie prześlę Ci unikalne informacje związane z newsletterem. Treści, których nie znajdziesz na blogu, w grupie na facebooku itd. Treści, które są przygotowywane tylko dla odbiorców newslettera.
#2 lead magnet
To nadal bardzo silne narzędzie pomagające budować listy odbiorców newslettera, ale pamiętać powinnaś, liczba osób pobierających przygotowany przez Ciebie prezent nie zawsze będzie się równała liczbie osób zapisanych na newsletter. Co możesz wykorzystać jako prezent? Najpopularniejsze okazują się ebooki, workbooki, video tutoriale czy zapisy odbytych już webinarów albo kursy mailowe.
#3 formularz na blogu
Stary, standardowy formularz, który możesz umieścić w sidebarze, na stronie o Tobie albo pod każdym wpisem blogowym. Bez obietnic prezentów, bez fajerwerków. Choć jego konwersja nie rzuca na kolana i raczej szampana dzięki niemu nie otworzysz, to jednak… dzięki swojemu prostemu przekazowi działa i sprawia, że nowi subskrybenci dołączają do Twojego newslettera.
#4 popup
Znienawidzony przez znaczną część odbiorców. Bo wyskakuje, bo denerwuje itd. Owszem, źle ustawiony popup może narobić więcej złego, niż dobrego, ale jeśli wiesz, jak go ustawić, żeby nie był inwazyjny dla Twoich czytelników, skorzystaj z takiego rozwiązania. Popupy nieźle konwertują, więc warto włączać je raz na jakiś czas.
#5 social media
Chętnych na Twój newsletter możesz poszukiwać również w social mediach. Na Facebooku możesz skorzystać z kilku rozwiązań:
- podpiąć swój formularz (to zależy od dostawcy usług newsletterowych)
- odsyłać do formularza na blogu
- zaprząc bota do zbierania leadów
- wykorzystać dedykowane formularze do zbierania leadów na facebooku.
To oczywiście najczęściej wykorzystywane sposoby budowania bazy newsletterowej. Korzystasz z jakiego innego sposobu? Podziel się swoim pomysłem! Napisz w komentarzu, co to jest.
Tymczasem pozdrawiam,
Aga, a masz też wpis o lead magnet- jak to krok po kroku tworzyć?
Cześć,
nie mam, ale chcę zrobić otwarty webinar, na którym pokażę jak można go zrobić. Niebawem na fanpage pojawi się informacja o nim.