Przyciski zakupowe, button, guzik, call to action. Bez niego nie rozpoczniemy zakupów online. Bohaterem dzisiejszego wpisu jest po prostu guzik.

Spotykamy się z nimi na każdym kroku naszej internetowej podróży. Jest obecny w aplikacjach, w wyszukiwarkach, na portalach, na landing page’ach, na formularzach, w mailingach itd. Jaki powinien być button, żeby wywoływał pożądaną przez nas akcję, żeby został użyty?

#1 powinien być odpowiednio duży

Mały i niewyraźny button nie wywoła oczekiwanej przez nas reakcji u klienta. Zwyczajnie, nie zostanie zauważony.

#2 powinien być czytelny

Jeśli zadbałaś o wielkość używanego guzika, nie zapomnij, żeby był czytelny w odbiorze. Treść, która znajdzie się na nim, powinna być wyraźna i łatwa do przeczytania. Unikaj zawijańców, fikuśnych czcionek, mało kontrastowych kolorów.

#3 jego treść powinna być jasna

Jasny i klarowny przekaz kluczem do sukcesu. Wyobraź sobie, że button na Twoim formularzu ma treść: “Dołącz do wakacyjnego wydarzenia, które odbędzie się w sierpniu”…

Czujesz to? Choć, w moich mailach zdarzają się buttony z taką długaśną treścią 😉

Komunikaty powinny być zrozumiałe, niosące ze sobą obietnicę, odejdź od standardowych tekstów: sprawdź czy kup teraz. Bądź kreatywna.

#4 powinien być ruchomy

Nie mam tu na myśli uciekającego przed wskaźnikiem myszki przycisku, ale dynamiczne rozwiązanie, które po najechaniu albo kliknięciu zmienia kolor, powiększa się itd, co stwarza wrażenie dynamiki przycisku.

#5 powinien być widoczny

Jedną ze złotych zasad jest pilnowanie, żeby znalazł się on powyżej linii załamania strony, czyli zanim zaczniesz przewijać landing page. Jeśli Twoja strona jest długa możesz button powtórzyć kilka razy.

#6 powinien być w wyróżniającej się kolorystyce

O, o kolorach i ich znaczeniu w biznesie można rozmawiać godzinami, ale dziś napiszę Ci o ich znaczeniu w kontekście guzików.

Lata temu marketingowcy pokusili się o badania związane z używanymi kolorami buttonów wzywających do działania. Możliwe, że spotkałaś się z nazwą BOB – Big Orange Button. Według analiz specjalistów wysnuta została teoria, że przycisk CTA powinien być w pomarańczowym kolorze. Może to być również wariacja tego koloru, np. czerwienie. W każdym bądź razie BOB ma zdecydowanie lepszą konwersję niż dla przykładu kolor zielony.

Jeśli masz wśród kolorów swojej marki kolor pomarańczowy albo czerwony to wygrałaś 😉

Ostatnią kwestią związaną z guzikami CTA są testy. Bez nich jesteś jak dziecko we mgle. Możesz oczywiście opierać się na dostępnych badaniach ogólnych, ale Twoja grupa docelowa może zupełnie inaczej reagować czy to na kolor, wielkość, font itd buttonów, które w końcu mają ich zachęcić do działania.

Jak zrobić takie testy?

Jeśli mają być związane z newsletterem, wystarczy, że skorzystasz z funkcji A/B i zmodyfikujesz treść – w tym przypadku tą treścią będzie zmieniony przycisk. Jeśli chcesz przeprowadzić testy na landing page możesz skorzystać z Google Optimize. Używając motyw DIVI masz taką funkcjonalność wbudowaną w Divi Builder.

Podsumowując dzisiejszy wpis. Budując newsletter czy landing page zwróć uwagę, żeby Twój guzik był atrakcyjny dla odbiorcy. Żeby był wyraźny, dynamiczny, czytelny. A na koniec, nie zapomnij go właściwie podlinkować 😉

Daj znać, jak wyglądają Twoje przyciski. Czy są tożsame z brandem, czy stosujesz czerwony lub pomarańczowy kolor. Podziel się swoim doświadczeniem w komentarzu

Tymczasem pozdrawiam,

Agnieszka

0 0 votes
Article Rating

0
Would love your thoughts, please comment.x

Pin It on Pinterest

Shares