Przeglądałam ostatnio moje stare wpisy na blogu i zauważyłam, że do tej pory nie napisałam żadnego wpisu o tym, jakie są polecane książki o newsletterze, czyli o lekturze ściśle związanej z mailingami. Śpieszę zatem naprawić ten błąd 😉

Jest kilka książek, które w mojej bardzo subiektywnej opinii powinnaś przeczytać. Nie są to typowe techniczne rozprawki, ale książki, które w dużej mierze pomogą Ci zapanować nad słowami, nad tworzeniem kontentu, nad sprawieniem, że Twój newsletter poza tym że trafi do skrzynki odbiorcy, trafi również do niego i zostanie przeczytany, kliknięty, zapamiętany.

#1 Paweł Sala, Świeże podejście do e-mail marketingu.

Miałam kiedyś okazję brać udział w szkoleniu, które Paweł poprowadził dla firmy z którą wtedy współpracowałam. W tamtym okresie zajmowałam się m.in przygotowywaniem kampanii kreacji, w tym mailingów, oczywistym jest więc, że szkolenie było bardzo na czasie. Dlaczego opowiadam o szkoleniu a nie o książce? Bo książka jest rozwinięciem tego szkolenia. Mam jej starą wersję, która nie uwzględnia wielu rozwiązań technicznych, jakie w międzyczasie się pojawiły, ale uważam, że każdy, kto zaczyna zajmować się mailingiem, a zwłaszcza samodzielnie budować mailing (nawet, jeśli korzysta z gotowych szablonów), powinien się z tą pozycją zapoznać. Dzięki wskazówkom zawartym w tej książeczce będziesz mogła wzbogacić swój newsletter i podnieść jego punkty, co przyczyni się na wzrost dostarczalności maili.

#2 Jason Rodriguez, Nowoczesny e-mail marketing.

Właściwie to poradnik z mocnymi podstawami. Znajdziesz w nim omówienie wszystkich chyba aspektów związanych z newsletterem – od ustawień kampanii, analizę statystyk, po tworzenie samego newslettera.

#3 Jarosław Królewski, Paweł Sala, E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy

Z ręką na sercu przyznaję, że dopiero ją nabyłam, ponieważ znalazła się na liście książek, które chciałam zakupić podczas Warszawskich Targów Książki, ale nie udało mi się jej znaleźć. Parokrotnie miałam ją w ręku, parokrotnie przeglądałam opis i komentarze i zapragnęłam sama sprawdzić, czy poruszone tematy są omówione konkretnie, czy tylko liźnięte. Dlaczego zatem książka znalazła się w dzisiejszym zestawieniu? Ponieważ wg autorów pozwala spojrzeć na newsletter z zupełnie innej strony. W książce nie znajdziesz informacji, jak zakodować mailing, jakie elementy powinien posiadać, czy jak czytać statystyki. Zaczniesz jednak patrzeć na swój newsletter jak na projekt, który wymaga projektowego podejścia i przyjrzenia się mu pod zupełnie innym kątem.

#4 Giles Colborne, Prostota i użyteczność.

Nie tylko strony internetowe powinny być użyteczne. Zdarza się, że dostaję newsletter, które nawet przy dobrych chęciach nie da się przeczytać. I nie mam tu na myśli błędów ortograficznych (choć takie też bywają). Polecam Twojej lekturze książkę, która opowie Ci, jak zbudować zarówno newsletter jak i całą kampanię, która będzie spójnym komunikatem dla Twojego czytelnika. Dowiesz się, jak zaplanować poczytny newsletter, z czego zrezygnować, jakie elementy uwypuklić, zachowując prostotę i elegancję.

#5 Joanna Wrycza-Bekier, Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę

Jeśli newsletter to oczywiście kontent. Jest kilka bardzo ciekawych pozycji związanych z pisaniem ciekawego kontentu – wymieniłam je zresztą w poprzednim zestawieniu. Dziś chciałabym polecić Twojej lekturze książkę Joanny Wrycza-Bekier. Znajdziesz w niej podpowiedzi i ćwiczenia związane z pisaniem krótkich form, które idealnie nadają się do pisania newsletterów.

Chciałam jeszcze parę słów o samych Warszawskich Targach Książki opowiedzieć. Rokrocznie odwiedzam tę imprezę. Rokrocznie ograniczam się w kupowaniu książek już w okolicach stycznia. I rokrocznie wychodzę obładowana książkami niczym wielbłąd. W tym roku również popłynęłam (zwłaszcza jak sprawdziłam stan konta). ALe bardzo lubię tę możliwość zamienienia paru słów z autorami, posłuchania co mają ciekawego do powiedzenia. W tym roku udało mi się nie przegapić wywiadu z Michałem Szafrańskim, którego bloga i podcast znam od wielu lat. Zawsze uważałam Go za fajnego faceta, człowieka, który ma mocny moralny kręgosłup. Wywiad tylko mnie w tym utwierdził. Nabyłam Jego najnowsza książkę Zaufanie, czyli waluta przyszłości. Udało mi się nawet zdobyć autograf -trochę psim swędem, bo wyszłam z kolejki (źle się poczułam), ale jak wracałam do domu Michał jeszcze siedział (sam) przy stoliku. I mimo, że było już po czasie poprosiłam o litość 😉 Ponieważ obrosłam w 19 nowych książek, zaczynam losowanie, od jakiej lektury zacząć 😉

Jestem ciekawa, czy miałaś okazję zapoznać się już z polecanymi przeze mnie książkami przydatnymi do budowy newslettera. Wprowadzasz porady z nich w życie? Daj znać w komentarz 🙂
Pozdrawiam,

Agnieszka

error: treść chronione przed kopiowaniem
Shares