Jednym z narzędzi, które wykorzystujemy do pozyskiwanie leadów jest strona lądowania. Konwertująca strona lądowania. Z jakich elementów powinna się składać, żeby faktycznie zachęcała czy to do zakupu, czy pozostawienia leada?
Przede wszystkim, treść, jaką umieścisz na landing page powinna być odpowiedzią na trzy podstawowe pytania:
- co jest Twoją ofertą,
- jaki cel tą stroną chcesz zrealizować,
- jaki jest Twój globalny cel.
Znając odpowiedzi na te pytania, analizując podstawowe informacje o swoich klientach jesteś w stanie stworzyć taką stronę, która przykuje oko odwiedzającej jej osoby i przede wszystkim, poprowadzi ją do celu – pozostawienia leada lub zakupu Twojego produktu. Ale, poza samym kontentem, strona lądowania powinna składać się z konkretnych elementów, które ułatwią Ci osiągnięcie celu.
#1 ukryta nawigacja
Celem strony lądowania jest wywołanie odpowiedniego zachowania u odbiorcy. Dodanie nawigacji na stronie powoduje, że jego uwaga się rozprasza i w efekcie odwodzi od zakupu lub wypełnienia formularza zbierającego leady.
#2 nagłówek
Wabiący, chwytliwy i atrakcyjny, ale jednocześnie mówiący o rozwiązaniu problemu Twojego odbiorcy.
#3 opis oferty
Krótki i konkretny wprowadzający opis Twojej oferty.
#4 korzyści
Informacja, co Twój klient zyska i w jaki sposób zmieni się jego aktualna sytuacja, jeśli skorzysta z prezentowanej oferty. Możesz też wymienić benefity, jeśli takie przewidujesz.
#5 opinie, rekomendacje
Dowód społeczny to świetne narzędzie uwiarygadniające Twoją ofertę. Na pewno sama szukając jakiegoś produktu zanim dokonasz zakupu przeglądasz opinie o nim. Podobnie przygotowując swoją ofertę zadbaj o rekomendacje od osób, które już z niego korzystały. Jeśli to nowość, możesz zaproponować kilku osób jego przetestowanie i wyrażenie opinii, którą później wykorzystasz.
#6 video
Dodając na landing page krótkie video możesz liczyć na lepszą konwersję. Żyjemy w czasach, gdy łatwiej nam zobaczyć kilkuminutowy spot niż czytać przydługie teksty opisujące ofertę.
#7 CTA/ formularz kontaktowy
Specjalnie wymieniam je w jednym porządku. To najważniejsze elementy całego landing page. W zależności od celu, jaki stawiasz przed stroną lądowania używasz albo buttonu albo formularza do zapisu. Button powinien mieć wyróżniający się kolor, nie musi być związany z Twoim brandbookiem, możesz nadać mu całkowicie inny kolor i format, po to, żeby go wyróżnić. Jeśli chcesz zbierać leady, pamiętaj, że im mniej danych będziesz pozyskiwać od odbiorcy, tym chętniej te dane pozostawią.
#8 polityka prywatności
Polityka prywatności lub regulamin to wymóg prawny. Klient musi mieć możliwość zapoznania się z Twoimi sposobami przetwarzania pozyskiwanych danych, lub, zanim dokona zakupu przeczytać, z kim ma do czynienia.
Do jednej oferty możesz przygotować kilka stron lądowania i potem sprawdzać ich konwersję. I wyciągać wnioski. Fajnym narzędziem, z pomocą którego możesz przeprowadzać testy jest Google Optimizer. Również niektóre motywy na WordPress dają taką możliwość (DIVI tak ma), albo wtyczki, które można implementować na WordPress.
Pochwal się swoją stroną lądowania, jeśli już ją zbudowałaś i koniecznie daj znać w komentarzu, czy moje wskazówki są pomocne.
Pozdrawiam,
Właśnie stworzyłam stronę promującą zapis na listę oczekujących na planer blogerki z prezentem w formie kalendarza. Może zajrzysz i ocenisz? http://www.kesycodziennosci.pl/kalendarz-blogerki
Brawo! Zajrzałam, uwagi wysłałam na email 🙂