Jednym z ważniejszych wymogów RODO jest posiadanie zgody naszych klientów czy subskrybentów na przetwarzanie ich danych. Dziś pokażę Ci, jak przeprowadzić aktualizację zgód w MailerLite.

Kluczowe będzie w tym przypadku pytanie, kiedy powinnaś dokonać takiej aktualizacji. To proste. Jeśli gromadząc swoją bazę danych stosowałaś checkbox w którym informowałaś, dlaczego prosisz o zgodę na przetwarzanie danych osobowych, takiej aktualizacji nie musisz przeprowadzać. podobnie, jeśli stosowałaś podwójne potwierdzenie (double opt-in) dołączenia do grona Twoich subskrybentów, również nie musisz przeprowadzać aktualizacji zgód. W każdym innym przypadku, gdy masz wątpliwość odnośnie pozyskiwanych przez Ciebie kontaktów zaleca się przeprowadzenie takiej aktualizacji.

Sam proces nie jest trudny. Do tego celu możesz wykorzystać specjalny szablon udostępniony przez MailerLite w galerii szablonów GDPR Template.

Jakie informacje powinny znaleźć się w takim mailu?

  • przede wszystkim informacja, dlaczego prosisz o potwierdzenie ewentualnie już wyrażonej wcześniej zgody;
  • opis samych zgód tak, żeby odbiorca wiedział, na co się zgadza;
  • informacja o możliwości dokonywania aktualizacji swoich danych oraz cofnięcia wyrażonej zgody;
  • dwa bardzo wyraźne buttony – jeden ze zgodą, drugi wypisania się z newslettera.

Twój subskrybent może wyrazić zgodę i pozostać w bazie lub wypisać się z niej. Dzięki temu działaniu zadbasz o jakość bazy subskrybentów. Nie obawiaj się, jeśli stracisz znaczną ilość odbiorców newslettera. Słyszałam o przypadkach, gdy firmy całkowicie usuwają swoje bazy danych i zaczynają proces gromadzenia nowych subskrybentów od podstaw. Nie wierzysz? Przeczytaj o przypadku firmy Wetherspoons.

Będziesz korzystała z tego rozwiązania, czy Twoja baza subskrybentów powstawała z wykorzystanie double opt-in? Koniecznie daj znać w komentarzu.

Pozdrawiam,

Agnieszka

error: treść chronione przed kopiowaniem
Shares