Zaznacz stronę

Wielokrotnie dostaję od Was zapytania o to, co to jest double opt-in. Zatem dziś postaram się zebrać wszystkie Wasze pytania i odpowiedzieć na nie.

#1 co to jest

To podwójne potwierdzenie, jakiego wymagamy od osób zapisanych na newsletter. Zazwyczaj dostawcy usług newsletterowych dają nam możliwość generowania leadów z wykorzystaniem procesu o tymże mechanizmie.

#2 na czym polega

Wyobraź sobie, że na swojej stronie opublikowałaś formularz zbierający chętne osoby na Twój webinar. Osoba, która wypełniła formularz nie staje się automatycznie subskrybentem. Celem weryfikacji poprawności podanego adresu email otrzymuje najpierw od Ciebie wiadomość z prośbą o potwierdzenie, że faktycznie zapisała się na Twój webinar. Kliknięcie w link sprawi, że faktycznie stanie się subskrybentem, a Ty będziesz mogła wysyłać do takiej osoby swoją komunikację (oczywiście uzależnioną dodatkowo od udzielonych Ci na formularzu zgód). Gdy kliknie w button lub link zawarty w tej wiadomości zostanie przeniesiona na stronę podziękowania, albo wyświetli się jej komunikat witający ją w gronie osób zapisanych na webinar.

#3 po co takie zawracanie głowy

Generalnie Twoje formularze może wypełnić każdy. Możesz podać dane swojego sąsiada, bo go nie lubisz, możesz podać dane swojego chłopaka, bo właśnie się pokłóciłaś albo rozstałaś i chcesz, żeby dostawał maile. Dużo maili. Marzy Ci się zaspamowanie jego skrzynki pocztowej.

Takie podwójne potwierdzenie to przede wszystkim zabezpieczenie dla Ciebie (tak ważne w kontekście ochrony danych osobowych), bo masz pewność, że osoba, która zapisała się na webinar, faktycznie się zapisała i nie jest to czyjś żart. Czyli świadomie wyraził zgody na otrzymywanie do Ciebie wiadomości przesyłane via mail – nie może Ci zarzucić spamu, złożyć skargi, że coś mu przesyłasz. Oczywiście zawsze może się wypisać 🙂

Dodatkowo, taka pewność wpływa na jakość bazy, bo wiesz, że podany w formularzu adres email istnieje. Nie będzie więc pustym rekordem, który będzie tylko generował koszty.

Czy zatem stosować to rozwiązanie?

Bezwględnie tak! Dzięki double opt-in Twoja baza subskrybentów jest zbierana zgodnie z przepisami RODO oraz jest dobrej jakości. Daj znać, czy wszystkie Twoje formularze są oparte o ten mechanizm i co o nim sądzisz.

Tymczasem pozdrawiam,

Agnieszka

error: treść chronione przed kopiowaniem