Jak w prosty sposób sprawić, żeby przygotowywana przez Ciebie wiadomość lepiej konwertowała? Zachęcała do otworzenia przez odbiorcę wiadomości, do kliknięcia w nią, do kupienia Twojej oferty? Dziś mam dla Ciebie przepis na 8 najbardziej skutecznych słów używanych w emailu.

Nie są to jakieś wydumane słówka, do zrozumienia których powinnaś sięgać po słownik albo szukać ich znaczenia w internetach. Są to słowa używane codziennie. Przez Ciebie, przeze mnie, przez Twoich czytelników.

#1 teraz

Słowo „teraz” to jedno z najskuteczniejszych słów, używanych w wiadomościach email. Odwołuje się do akcji i działania. Prosi czytelników, żeby zrobili coś od razu, zamiast odkładać działanie na później. „Teraz” to dobre słowo do wykorzystania w temacie, Zwłaszcza, jeśli chcesz poprawić statystyki otwieralności maili. Możesz go również użyć w buttonie CTA – takie polecenie zwiększa współczynniki klikalności.

Jeśli jednak zdecydujesz się używać tego słowa w swoich emailach, powinnaś mieć pewność, że subskrybenci rozumieją, jakie działania powinni podjąć, czego od nich oczekujesz. Przygotowując treść wiadomości uwzględnij to, w taki sposób, żeby treść korelowała z Twoimi oczekiwania. Nie przesadź też z ilością buttonów – nie ma nic gorszego, niż kilka przycisków, z których każdy ma tę sam, ważny komunikat „Kup teraz” 😀 Zdecyduj się na jeden przycisk – wtedy jego waga jak i komunikat będą jasne dla użytkownika.

#2 Ty/ Twój/ Twoje

Dzięki użyciu zaimka osobowego Ty w różnych jego odmianach, możesz również sprawić, że wiadomości email będą bardziej atrakcyjne. Zwracając się personalnie do osoby po drugiej stronie Twojej wiadomości, w ten sposób skracasz dystans i nadajesz osobisty wymiar swoim wiadomościom. Dzięki takiemu zabiegowi, Twój czytelnik ma wrażenie, czuje, że piszesz dla niego, że komunikujesz się z nim, a nie całą grupą. Takie wybiegi stosowane są zarówno w mailach, na blogach (zobacz, tekst tego wpisu kieruję do Ciebie, a nie do Was), w social mediach.

#3 dziękuję

Dziękowanie subskrybentom, jest ważniejsze niż myślisz. Nie tylko dodaje osobistą jakość do Twoich wiadomości, ale także buduje lojalność wobec marki. Kiedy subskrybenci czują, że ich doceniasz, pozytywniej oceniają Twoje działania.

W chwili, gdy decydują się na skorzystanie z Twojej oferty, nie pamiętają dlaczego Cię lubią, ale Twoja marka dobrze im się kojarzy, więc bardziej Ci ufają i są skłonni wejść na kolejny level, a takim są zakupy u Ciebie.

Jak podziękować swoim subskrybentom? Możesz wykorzystać jedną z funkcjonalności MailerLite i stworzyć zadanie workflow, które opierać się będzie na dacie dołączenia do Twojego newslettera. Każda osoba, której „stuknie” rok, dwa, pięć lat czy rocznica określona przez Ciebie otrzyma wiadomość, którą przygotujesz. Z podziękowaniem, z dodatkowym prezentem, z jakąś historią – to zależy od Twojej strategii.

#4 nowość

Słowo „nowy” to kolejne świetne słowo, którego użycie zachęca odbiorców do dodatkowego działania, np.: do pobrania treści lub zakupu produktu. Dla subskrybentów „nowy” może oznaczać, że oferowana w wiadomości e-mail treść jest świeża i mają możliwość uzyskania jej przed innymi. Czyli są w wyróżnionej grupie. Takie wyróżnienia wpływają na odbiór całej komunikacji. Bo przecież każdy lubi czuć się jedynym, wyjątkowym, zaopiekowanym 🙂
Poza tym, Twoi subskrybenci mają pewność, że otrzymują nową, aktualną treść i informacje od Ciebie. Wszelkiego rodzaju nowości sprawdzają się również w kontencie sprzedażowym, zwłaszcza, gdy chcesz informować swoich odbiorców o nowym produkcie lub usłudze.

#5 łatwy

Słowo klucz szczególne przydatne, gdy przygotowałaś jakiś tutorial, którym chcesz się podzielić. Instrukcje, tutoriale, wskazówki. Cały ten kontent związany z nauczaniem, przede wszystkim, gdy zależy Ci na tym, żeby czytelnicy zainteresowali się tym, co chcesz im przekazać. Słowo sugerujące, że dadzą sobie radę mimo poruszanej przez Ciebie fizyki kwantowej sprawi, że z większym zaufaniem otworzą i przeczytają to, co masz do zaoferowania. Dzięki „łatwemu” słowu zmniejszam lub nawet rozwiewasz obawy wszystkich tych, którzy poją się porażki albo po prostu schodów.

#6 i

I… pudełko czekoladek, 15 minutowa konsultacja, paczka chipsów. Cokolwiek, co może ubogacić Twoją ofertę, co chcesz dodać niekoniecznie używając do tego celu słów bonus, w prezencie itd. Tu w sukurs przyjdzie Ci właśnie spójnik i. Przydatny zwłaszcza w sytuacji, gdy to, co chcesz oferować, o czym chcesz wspomnieć niekoniecznie mieści się w ramach standardowego gratisu.

#7 darmowe

Któż by się nie złapał na komunikat o darmowej, bezpłatnej czekoladzie? Któż nie lubi darmowych rzeczy? Takie słowo zapewnia powodzenie działania, bo większość da się złapać na haczyk darmowości. Jest jednak mała gwiazdka przy tym słowie – zalicza się do spam wordsów – należy więc używać go z rozwagą i umiarem. Raczej unikać dodawania w samym temacie wiadomości.

#8 [tutaj wpisz imię]

Personalizacja. to się nie przejadło, serio. Im bardziej spersonalizujesz swoje komunikaty ty lepiej dotrzesz do odbiorcy, który poczuje się wyjątkowy. Tu mam na myśli nabardziej podstawowy element, czyli użycie imienia odbiorcy. Dodanie imienia odbiorcy w mailu zwiększa zaangażowanie i zaufanie Twoich czytelników. Warto poznać zasady dodawania imienia w temacie i w samej treści maili u Twojego dostawcy aplikacji newsletterowej. Dla przykładu, w MailerLite wszędzie tam, gdzie chcesz, żeby pojawiło się imię, wystarczy dodać {$name}.

I teraz podsumowanie 🙂 te osiem słówek, to klucz, który dobrze by było zastosować u siebie. Polecam Ci zabawę w testy A/B i wysyłkę maili z różnym tematem uwzględniającym wybrane słowo klucz. Ciekawe, czy zaobserwujesz u siebie różne zachowania odbiorców? No i koniecznie daj mi znać, czy wykorzystujesz siłę tychże słówek. A może masz własny zestaw, który gwarantuje Ci sukces w komunikacji mailowej? Daj znać w komentarzu.

Tymczasem pozdrawiam,

Agnieszka

0 0 votes
Article Rating

0
Would love your thoughts, please comment.x

Pin It on Pinterest

Shares