Prowadząc bloga prędzej czy później pojawia się pomysł posiadania własnego newslettera. Stajesz wtedy przed koniecznością wysyłania do swoich subskrybentów wiadomości. Opiszę Ci dziś 7 najbardziej podstawowych typów wiadomości, jakie przyjdzie Ci pisać.

#1 wiadomość powitalna

To automatyczna wiadomość, którą otrzymuje od Ciebie każdy, kto zapisze się na Twoją listę subskrybentów. Domyślnie pojawia się w niej podziękowanie za dołączenie do subskrybentów i za okazane zaufanie. To świetne miejsce, żeby opowiedzieć o sobie w kilku słowach – pamiętaj, że nie każdy subskrybent zapoznał się z Twoim blogiem. Możesz też opowiedzieć, czego może się spodziewać zapisując się do listy odbiorców Twojego newslettera.

#2 informacja o produkcie

Niezależnie od tego, czy masz swój produkt, czy prowadzisz sklep internetowy, czy rozpoczęłaś współpracę z jakąś marką, może pojawić się konieczność wysłania mailingu, w którym przedstawisz produkt. Oczywiście taką wiadomość możesz wysłać tylko do tych subskrybentów, którzy są zainteresowani otrzymywaniem od Ciebie mailingów zawierających treści marketingowe oraz wyrazili na to zgodę. O odpowiednie zgody subskrybentów powinnaś zadbać podczas budowania formularzu zapisujących ich do bazy subskrybentów.

#3 ankiety

Poznaj swoich subskrybentów. Wyślij skierowaną do nich ankietę, dowiedz się, co myślą o Twoich newsletterach, Twoich ofertach, produktach. Dzięki informacji od nich łatwiej będzie Ci przygotowywać treści na blogu, treści, na które Twoich czytelnicy czekają. Wykorzystując odpowiedzi na Twoje pytania możesz stworzyć swoje produkty, dodatkowo je spersonalizować, możesz tez po prostu jeszcze lepiej robić to, co dziś robisz.

#4 prezenty

Przygotuj specjalne, darmowe materiały, które udostępnisz tylko swoim subskrybentom. Wyróżnij ich w ten sposób. Jeśli posiadasz jakieś własne produkty, możesz, w ramach prezentu dać swoim subskrybentom specjalny rabat na nie albo wręcz udostępnić jakiś wybrany materiał jako gratis – do spróbowania. Materiały freebies to również świetny sposób na budowanie własnej listy mailingowej.

#5 ogłoszenia

Własna baza subskrybentów to możliwość darmowego informowania ich o różnych wydarzeniach, w których bierzesz udział. Niech to będzie informacja o wyzwaniu, o wywiadzie, w serii webinarów. Wszystko to, co dzieje się wokół Ciebie i Twojego bloga. Jeśli na tym gruncie posucha, wyślij listę Twoich ostatnich wpisów na blogu, szczególnie wpisów, które Twoim zdaniem zasługują na uwagę.

#6 podziękowania

Zapewne robiąc zakupy w internetowych sklepach zetknęłaś się już z tym typem wiadomości. Otrzymujesz ją właśnie za zakupy, za subskrypcję cudzego newslettera, za wszelkiego rodzaju interakcje w internecie, których wynikiem jest podanie Twojego adresu email. W wiadomości takiej, poza zdawkowym podziękowaniem zawrzyj kilka informacji dodatkowych. Możesz skierować subskrybenta na swoje kanały w social mediach, możesz pokazać swój sklep, swoją ofertę. Możesz dać dostępy do posiadanych zasobów darmowych materiałów dla subskrybentów.

#7 newsletter

To zbiorcza informacja o tym, co się dzieje na Twoim blogu, jakie masz plany na najbliższy okres. Możesz podesłać informacje o ostatnich wpisach, o różnych wydarzeniach, które odbędą się z Twoim udziałem. Newsletter jest także zbiorem wszystkich wiadomości od punktu #2 do #5. Polecam wcześniej zaplanować sobie zarówno częstotliwość wysyłek jak i temat samych newsletterów. Łatwiej będzie Ci ogarniać, przynajmniej na początku przygody z newsletterem.

Decydując się na posiadanie newslettera polecam przygotowanie jego strategii choćby po to, żeby usystematyzować planowane działania. Żeby nie było w nich chaosu i przypadkowości. Dbając o jakość swoich maili okazujesz szacunek swoim subskrybentom.

I na koniec, jak zwykle już zapytam się Ciebie o to, czy prowadzisz już swój newsletter i z jakiego typu wiadomości korzystasz. A jeśli jeszcze się za niego nie zabrałaś, to dlaczego? Nie zwlekaj!

Pozdrawiam,

Agnieszka

 

0 0 votes
Article Rating

0
Would love your thoughts, please comment.x

Pin It on Pinterest

Shares