Pod koniec kwietnia ubiegłego roku postanowiłam odpocząć od pracy w korpo i zrezygnowałam z niej. Z różnych względów. Nie miałam jednak na siebie pomysłu. Pomyślałam: odpocznę, pobyczę się, poczytam trochę zaległych książek, pospotykam z przyjaciółmi i znajomymi. W końcu miałam na wszystko czas. Przez pierwszych kilka tygodni faktycznie zaczęłam na nowo oddychać pełną piersią, pojechałam nad ukochane morze, nawdychałam się jodu i zapachu zdechłej ryby. Wróciłam do domu odmieniona, pełna energii, nadziei ale nadal bez pomysłu na siebie. W międzyczasie zamykałam kilka toczących się projektów, ostatnie zlecony strony oparte na WordPressie zostały przeze mnie oddane. Któregoś dnia, gdy siedząc nad książką dumałam nad dalszymi krokami zadzwoniła do mnie znajoma ze studiów z prośbą o pomoc w postawieniu Jej bloga. Ustaliłyśmy szczegóły, zabrałam się do pracy. W sumie zajęcie na kilka godzin. I gdy tak z Nią rozmawiałam i spisywałam Jej wymagania przyszedł mi do głowy pewien pomysł.

Jak założyć własnego bloga
Rozpisałam sobie  Jej problemy, moje odpowiedzi i rozwiązania. Wyszedł mi z tego fajny szkielet. Zarwałam całą noc rozpisując, planując i szkicując. Z mega skryptów powstał pomysł na kurs. Zaczęłam sprawdzać sieć, badać rynek i otoczenie. Wahałam się, czy zrobić kurs stacjonarny – wszystko można ogarnąć szybciej, jestem przy kursantach i mogę pomóc itd. Ale problemem jest brak lokum, żeby przedsięwzięcie było rentowne musi zebrać odpowiednia liczba kursantów itd. Postawiłam więc na kurs on-line. We wrześniu odbyła się pierwsza jego edycja, a niebawem rusza druga edycja moje internetowego kursu 7 dni do własnego bloga. Dziś postanowiłam nieco o nim opowiedzieć.

Sam kurs trwa 7 dni. Codziennie odkrywane będą przed Wami kolejne moduły. Starałam się tworzyć je w taki sposób, żeby składały się w logiczną całość:

# Moduł 1

Zaczniemy od samego bloga, co to jest, na co zwrócić uwagę przy jego tworzeniu. Opowiem o marce, o logotypach. Razem kupimy domenę i serwer, oraz pokażę krok, po kroku w jaki sposób ogarnąć techniczne sprawy, żeby Twoja domena stała się widoczną w internecie.

# Moduł 2

Opowiem o narzędziach, z jakich korzysta większość blogerów, skąd brać pomysły na blogowe wpisy i jak tworzyć nagłówki, które przyciągają dużą liczbę czytelników. Wspólnie skonfigurujemy skrzynkę pocztową, tak że będziesz odbierać pocztę na własnym adresie email.

# Moduł 3

Wspólnie przeprowadzimy instalację WordPressa, motywu Divi i kilku niezbędnych widgetów, które od razu skonfigurujemy. Dowiesz się również jak zintegrować newsletter i połączymy Twoją stronę z kanałami Social Media.

# Moduł 4

Konfiguracja szablonu oraz utworzenie strony startowej, strony o mnie, utworzenie bloga, portfolio, strony z newsletterem i formularza kontaktowego. Dowiesz się także, jak dostosować swoją stronę do urządzeń mobilnych.

# Moduł 5

Ten dzień to dzień z Social Media. Nauczymy się, jak zbudować profil na Instagramie, fanpage na Facebooku i jak zbudować stronę na Google + Przygotujemy również politykę prywatności.

# Moduł 6

Przeprowadzimy optymalizację Twojej strony, przygotowałam również wstęp do SEO. Jeśli jeszcze nie masz, to założymy wspólnie konto w Google Analytics i przeprowadzimy integrację strony.

# Moduł 7

To ostatni dzień kursu a Twój blog jest już gotowy. W ostatnim module dowiesz się, jak reklamować bloga, co to są AdWordsy i jak korzystać z programów afiliacyjnych i partnerskich.

Jeśli ciekawi Cię, jak wygląda panel kursanta, na tym krótkim filmie możesz go podejrzeć.

18 stycznia prowadziłam webinar, na którym opowiedziałam więcej o samym WordPressie. Jeśli jesteście zainteresowani jego treścią – zapraszam do obejrzenia.
Pozdrawiam,

Agnieszka

0 0 votes
Article Rating

0
Would love your thoughts, please comment.x

Pin It on Pinterest

Shares