Każdy z nas ma profil gdzieś na jakimś kanale Social Media. Może to być Facebook, może to być YouTube, Twitter, Snapchat. Jest ich do wyboru, do koloru, każdy znajdzie takie, które będzie mu pasowało.

Przeglądając cudze profile zapewne niektóre Cię zachwyciły inne zdecydowanie odrzuciły. W przypadku Social Mediów jak zwykle należy pokusić się o zaplanowanie strategii, a w dalszym etapie kroków, które należy podjąć podczas budowania swojego w nich wizerunku.

Dziś chciałam opowiedzieć o grafikach. O grafikach dedykowanych właśnie do Social Mediów. Tyle ich przecież, że można się pogubić, jaki wymiar bannera gdzie. Jeśli do przygotowania bannerów wykorzystujesz Canvę, to większość proponowanych i gotowych szablonów oraz formatów jest dostosowana wymiarem do opisanych wyżej formatów. Jeśli grafiki przygotowujesz samodzielnie z pewnością przydatną dla Ciebie się okaże ściągawka z formatów grafik na social media.

# Facebook

W tym najpopularniejszym chyba medium społecznościowym mamy do dyspozycji trzy standardowe formaty zdjęć:

  • zdjęcie w tle – 828x315px, format *.jpg lub *.png, waga max 100KB, tzw. cover photo
  • zdjęcie profilowe – 180x180px, format *.jpg lub *.png, widoczne na tle, wykorzystywane również jako ikonka, jeśli będziesz coś komentować
  • zdjęcie na post – 1200×630, pojawiające się zarówno na fanpage’ach czy na tablicach. Jeśli udostępniasz jakieś materiały ze swojego bloga możesz zastąpić zaciągane z bloga fotki właśnie tym rozmiarem. Ten format wykorzystywany jest również w reklamie na Facebooku.

# Instagram

Jedno z ciekawszych mediów, na których obecna jestem raczej od tej prywatnej strony 🙂 Ciekawostka – mitem jest, że na Instagram dodajemy zdjęcia tylko za pomocą smartfonu. Wielu użytkowników najpierw mocno obrabia albo wręcz przygotowuje specjalne grafiki do tego medium. Jeśli planujesz założyć tu konto, przygotuj sobie grafiki:

  • zdjęcie profilowe – 110x110px, format *.jpg lub *.png. Pamiętaj, że zdjęcie zostanie wycięte w okrąg, pozostaw wolne rogi i brzegi
  • zdjęcia na tablicę – 1080x1080px.

# Twitter

W moim bardzo subiektywnym odczuciu Twitter należy do najbardziej wymagających mediów. O ile na Facebooku jak i Instagramie wystarczą zdjęcia kotków, obiadu, książek itd., tak do Twittera trzeba się mocno przyłożyć. Jeśli masz w planach swoją obecność, zapewne przydadzą się Ci grafiki szyte na miarę:

  • zdjęcie profilowe – 400x400px, format *.jpg, *.png, *.gif, waga max 100KB
  • zdjęcie tła/ nagłówka – 1500x500px, format *.jpg, *.png, *.gif, waga max 10 MB
  • zdjęcie w tweecie – 1024x512px, format *.jpg, *.png, waga max 5 MB oraz format *.gif, waga max 3 MB.

# Pinterest

Jedno z moich ulubionych mediów, na którym czerpię inspiracje – kulinarne, modowe, graficzne i twórcze. Jeśli jeszcze nigdy tam nie zaglądałaś – gorąco zachęcam 🙂 Jeśli chcesz zacząć publikować tam swoje materiały potrzebne Ci będą grafiki:

  • zdjęcie profilowe – 165x165px, format *.jpg, *.png, waga max 10 MB. Podobnie jak na Instagramie zdjęcie zostanie zamknięte w okręgu, uwzględnij to planując grafikę
  • zdjęcie na tablicę – 222x150px
  • pin – 735x1102px.

#YouTube

Na YouTube mamy dwa rodzaje bannerów:

  • zdjęcie tła – 2560x1440px, format *.jpg lub *.png, waga max 4MB
  • zdjęcie do filmu – 1280x760px, format *.jpg lub *.png – inaczej mówiąc nakładka, strona tytułowa lub plansza, jaka będziesz chciała wykorzystać w swoim filmie.

Mam nadzieję, że moja ściągawka jest pomocna. Jak zwykle daj znać w komentarzu 🙂

Pozdrawiam,

Agnieszka

 

0 0 votes
Article Rating

2
0
Would love your thoughts, please comment.x

Pin It on Pinterest

Shares